۱۵:۱۶:۱۴ - شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴
رئیس اداره کتابخانه های عمومی ارسنجان: رفتار کتابداران در جذب کتابخوان موثر است
رئیس اداره کتابخانه های عمومی ارسنجان گفت: رفتار کتابداران در جذب کتابخوان موثر است.   ایرنا- زهرا ابراهیمی کتابدار و رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ارسنجان گفت: عمده مراجعه کنندگان و اعضای کتابخانه ها نوجوانان و جوانان هستند و کتاب با موضوع های ادبیات، دینی، روانشناسی، هنر و سرگرمی را دنبال می کنند. وی

81846860-70316834

رئیس اداره کتابخانه های عمومی ارسنجان گفت: رفتار کتابداران در جذب کتابخوان موثر است.

 

ایرنا- زهرا ابراهیمی کتابدار و رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ارسنجان گفت: عمده مراجعه کنندگان و اعضای کتابخانه ها نوجوانان و جوانان هستند و کتاب با موضوع های ادبیات، دینی، روانشناسی، هنر و سرگرمی را دنبال می کنند.

وی افزود: رفتار یک کتابدار در جذب کتابخوان و افراد در کتابخانه ها بسیار موثر است و اگر کتاب به امانت گرفته شده توسط اعضای کتابخانه ها با مشکل روبرو شود، کتابداران ضمن فهماندن رفتار نادرست و اشتباه به افراد باید واکنشی از خود نشان دهند که باعث دلزدگی و دلسردی افراد نشود زیرا وظیفه ما جذب افراد به کتابخوانه ها و کتاب خواندن است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه وظیفه ما کتابداران نگهداری کتاب است اما باید طوری رفتار کنیم که مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به کتابخانه ها و کتابخوانی جذب شوند.

ابراهیمی اظهارداشت:وجود ساختمان مناسب و استاندارد کتابخانه ای، وجود نیروها و کتابداران متخصص و با برخورد مناسب، منابع غنی کتاب و برخورداری از بخش های مختلف کتابخانه ای از جمله بخش کودک از عوامل مهم در جذب مردم به کتابخانه هاست که در مراجعه مستمر مردم به کتابخانه ها و کتابخوانی موثر است.

وی که امسال به عنوان رئیس نمونه اداره کل کتابخانه های عمومی در استان فارس انتخاب شده اضافه کرد: همچنین ارائه خدمات و تبلیغات مناسب با هدف معرفی و جذب مردم به سمت کتابخانه های اقدامی موثر برای کتابخوان کردن مردم و رونق کتابخانه هاست که فعالیت های خدماتی و تبلیغی در این زمینه نباید منحصر به هفته کتاب باشد.

ابراهیمی ادامه داد:حمایت مسئولان از کتاب یکی دیگر از عوامل مهم در جذب عمومی مردم به سمت کتابخانه ها و کتابخوانی و پیشبرد کتابخانه هاست و این درحالی است که امام جمعه شهرستان ارسنجان عنایت ویژه ای به کتاب دارد به طوری که هر هفته در نمازجمعه مردم را به کتابخوانی و خیران رابه اقدامات در این زمینه تشویق و یک کتاب به مردم معرفی می کند.

او عنوان داشت: هم اینک وضعیت مطالعه در کل کشور با معضل روبروست اما کتابخانه های شهرستان ارسنجان از نظر تعداد اعضای فعال، مراجعه کننده و کتابخوان در وضعیت مناسبی قرار دارد که آمارها در این بخش بیانگر وضعیت قابل قبول شهرستان است.

این کتابدار کتابخانه عمومی افزود:هم اکنون چهارکتابخانه درشهرستان ارسنجان وجود دارد که یک کتابخانه مشارکتی ویژه نابینایان، دو کتابخانه روستایی و یک کتابخانه شهری این شهرستان حدود هزار و ۸۱۳ نفر عضو دارد.

ابراهیمی بیان کرد:عمده ترین مشکل کتابداران مسایل حقوقی- رفاهی و معیشتی است که ارائه مزایای دولتی و تبدیل وضعیت و رسمی شدن کتابداران از مطالبات جدی این قشر است که انتظار داریم با جدیت در کشور دنبال شود.

وی که ۱۴ سال سابقه کار در کتابداری دارد اظهارداشت: بر اساس علاقه در این شغل به مردم خدمت می کنم و بودن در کتابخانه و در جمع کتابخوان ها روحیه ای تازه به من می دهد.

او بهترین خاطره فعالیت دوران کاری خود را راه اندازی بخش کودک در کتابخانه شهرستان ارسنجان می داند که حضور کودکان اعضای کتابخانه و اجرای برنامه هایی از جمله قصه خوانی گروهی، شعر خوانی گروهی، مسابقات نقاشی و کاردستی برای بچه ها خاطرات شیرینی را برای اورقم زد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر