۴:۱۴:۰۸ - پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳
روز پاسارگاد،غایب بزرگ تقویم ها
به گزارش طنین پاسارگاد، بی شک شهرستان پاسارگاد دارای سابقه های تاریخی،مذهبی و به ویژه در عرصه فرهنگی و گردشگری است،سابقه ها و قابلیت هایی که هنوز آنچنان که شایسته این شهرستان کهن می باشد، بروز و به منصه ظهور نرسیده است.   این شهرستان نوپا والبته جوان قابلیت هایی در عرصه های تاریخی،گردشگری و

میراث-جهانی-پاسارگاد-11
به گزارش طنین پاسارگاد، بی شک شهرستان پاسارگاد دارای سابقه های تاریخی،مذهبی و به ویژه در عرصه فرهنگی و گردشگری است،سابقه ها و قابلیت هایی که هنوز آنچنان که شایسته این شهرستان کهن می باشد، بروز و به منصه ظهور نرسیده است.

 

این شهرستان نوپا والبته جوان قابلیت هایی در عرصه های تاریخی،گردشگری و نخبه پروری در تمامی زمینه ها دارد که بر اساس همین قابلیت ها، می توان یک روز را به نام شهرستان پاسارگاد ثبت کرد.

 

وجود حرم مطهر امامزاده حسین (ع) و امامزادگان و بزرگان و مجموعه میراث جهانی پاسارگاد که یکی از مهمترین اهداف گردشگری درکشور و سراسرجهان می باشد و سالیانه میزبان هزاران گردشگر خارجی از نقاط مختلف دنیاست و  همانطور که گفته شد وجود نخبگان بی شمار سیاسی،فرهنگی،علمی و…. در شهرستان پاسارگاد که در جای جای این کشور حضور دارند،قطعا می توان یک روز را به نام شهرستان پاسارگاد ثبت کرد.

 

این روز می تواند به پیشنهاد مسولان شهرستان، شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاسارگاد یا سازمان های مردم نهاد(ngo) راه اندازی و نامگذاری شود و در آن روز با حضور و وجود و کمک نخبگان این شهرستان و سایر مسولان، نقاط قوت وضعف ومعظلات پیش روی شهرستان  پاسارگاد با قدمت تاریخی بسیار کهن را مورد بررسی و واکاوی قرار داد.

 

شاید یکی از روزهای ماه اردیبهشت ماه که مردم شهرستان پاسارگاد در این ماه جشن شهرستان شدنشان را گرفتند،زمان مناسبی جهت اعلام روز شهرستان پاسارگاد باشد.

 

اقدام عملی در این زمینه مطمئنا اثرات مثبتی در ابعاد مختلف هم برای شهرستان پاسارگاد و هم برای گسترش و شناساندن جاذبه های گردشگری کشور  از جمله مجموعه میراث جهانی پاسارگاد داشته باشد.

 

اگر همه کسانی که قرار است برای این مهم تصمیم‌گیری کنند، اندکی اجماع‌نظر داشته باشند و شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاسارگاد نیز کار بررسی و تصویب این روز را به زمانی ناشناخته حواله نکند، می‌توان به همین زودی‌ها به خبرهای خوبی رسید.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر