۸:۱۲:۱۷ - شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
سرپرست حفاظت محیط زیست پاسارگاد: آتش زدن کاه و کلش اراضی کشاورزی، جرم است
سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست پاسارگاد اعلام کرد: آتش زدن کاه و کلش اراضی کشاورزی، جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.   مهرزاد مکرمی سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست پاسارگاد در گفتگو با خبرنگار پارس دشت بیان داشت: هر ساله عده ای از کشاورزان پس از برداشت محصول کشاورزی، اقدام به آتش زدن

DSC_0002

سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست پاسارگاد اعلام کرد: آتش زدن کاه و کلش اراضی کشاورزی، جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

 

مهرزاد مکرمی سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست پاسارگاد در گفتگو با خبرنگار پارس دشت بیان داشت: هر ساله عده ای از کشاورزان پس از برداشت محصول کشاورزی، اقدام به آتش زدن کاه و کلش زمین زراعی خود می نمایند که باعث آلودگی هوا و ایجاد مزاحمت برای عموم مردم می گردد که این عمل از نظر شرعی جایز نیست.

 

وی افزود: همچنین در اثر آتش زدن کاه و کلش اراضی کشاورزی، آسیب جبران ناپذیری به ساختار بیولوزیکی و آلی خاک وارد می گردد. مکرمی به راهکارهای قانونی برخورد با این مسئله نیز اشاره کرد و اظهار داشت: آتش زدن کاه و کلش کشاورزی، جرم بوده و طبق مواد قانونی ۲۲ و ۳۳ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، با مجرمین برخورد خواهد شد.

 

سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست پاسارگاد یادآورشد که گشت سیار این شهرستان، فعال بوده و به صورت شبانه روزی در خصوص برخورد با پدیده آتش زدن کاه و کلش اراضی، اقدام خواهد نمود.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر