۷:۴۵:۰۱ - سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴
شرکت “شهرک‌های صنعتی فارس” برتر شناخته شد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس رتبه نخست را در بین شهرک‌های کشور در زمینه تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در حال اجرا به خود اختصاص داده است.    فارس- رئیس هیئت‌ مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در گفت‌وگو با خبرنگاران، انجام فعالیت‌های زیست‌محیطی را به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم در

13910407000114_PhotoA

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس رتبه نخست را در بین شهرک‌های کشور در زمینه تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در حال اجرا به خود اختصاص داده است.

 

 فارس- رئیس هیئت‌ مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در گفت‌وگو با خبرنگاران، انجام فعالیت‌های زیست‌محیطی را به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم در شهرک‌های صنعتی این استان اعلام کرد و اظهار داشت: در شهرک‌های صنعتی فارس در زمینه توسعه فضای سبز اقدامات مؤثری انجام ‌شده است.

 

علی صداقت‌پور گفت: توسعه پایدار در شهرک‌های صنعتی بدون حفظ محیط‌ زیست، محقق نمی‌شود.

 

وی در ادامه ضمن تشریح برنامه‌های زیست‌محیطی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان، افزود: بدون در نظر گرفتن شرایط زیست‌محیطی و حفظ محیط‌ زیست، توسعه صنعتی، تک‌بعدی و ناپایدار خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه برای دستیابی به شرایط مطلوب زیست‌محیطی تمهیدات و برنامه‌ریزی مناسبی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان در نظر گرفته‌ شده است، اضافه کرد: مکان‌یابی شهرک‌های صنعتی با توجه به ملاحظات زیست‌محیطی انجام و ارزیابی زیست‌محیطی پیش از احداث شهرک‌های صنعتی انجام می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، استقرار و بهره‌برداری از دستگاه‌های مدیریت زیست‌محیطی، تصفیه و استفاده مجدد از فاضلاب واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی، پایش و کنترل آلودگی هوا در شهرک‌های صنعتی به میزان استانداردهای زیست‌محیطی، ایجاد سیستم‌های مدیریت مواد زائد و بازیافت و توسعه فضای سبز در داخل و اطراف شهرک‌های صنعتی را از مواردی بیان کرد که در حال انجام و اجراست.

 

صداقت‌پور در ادامه تصریح کرد: به‌منظور اجرای این برنامه‌ها شبکه فاضلاب هم‌اکنون در ۲۶ شهرک و ناحیه صنعتی این استان اجرا شده است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی فارس رتبه نخست را در بین شهرک‌های کشور در زمینه تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در حال اجرا به خود اختصاص داده است، گفت: هم‌اکنون ساخت ۶ تصفیه‌خانه و ایستگاه پمپاژ در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال اجرا قرار دارد که برای ساخت آن‌ها حدود ۱۱۲ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی ‌شده است.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اظهار امیدواری کرد: در صورت تخصیص اعتبارات تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خرمبید، توسعه شهرک صنعتی بزرگ شیراز، کازرون و جهرم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

 

صداقت‌پور تصریح کرد: هم‌اکنون نیز تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی آب باریک، شیراز و آباده، سروستان، داراب، ملوسجان، سپیدان، شهید مصلحیان کازرون، نورآباد، ارسنجان و اقلید یک در حال فعالیت بوده که برای ساخت و بهره‌برداری از آن‌ها حدود ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 

وی از اتمام مراحل مطالعاتی و طراحی طرح جامع مدیریت پسماند در شهرک صنعتی بزرگ شیراز خبر داد و گفت: مراحل اجرای این طرح به‌زودی آغاز خواهد شد.

 

این مسئول همچنین با بیان اینکه سامانه پایش مستقیم در تصفیه‌خانه‌های آب باریک و شهرک صنعتی بزرگ شیراز نیز با اعتباری افزون‌بر یک‌هزار و ۷۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است، گفت: سامانه پایش مستقیم در سایر شهرک‌های صنعتی نیز با توجه به اولویت در نظر گرفته‌ شده راه‌اندازی خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با اشاره به انجام برنامه‌های توسعه فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان، گفت: با اجرای این برنامه‌ها امید داریم در حدود ۲۵ درصد از فضای شهرک‌ها و نواحی صنعتی برنامه‌های توسعه فضای سبز انجام شود.

 

وی گفت: تاکنون ۵۰۸ هکتار از مساحت شهرک‌های صنعتی در استان فارس با کاشت بیش از ۵۸۱ هزار اصله نهال به فضای سبز تبدیل‌ شده است.

 

صداقت‌پور در ادامه با تأکید بر حفظ و توسعه فضای سبز به‌عنوان اولویت‌های کاری این شهرک در راستای گسترش فضای سبز و نهال‌کاری در کنار کار صنعتی اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر در استان فارس سعی بر این است تا برای آبیاری این نهال‌ها حتی‌الامکان از آب تصفیه‌خانه این شهرک استفاده کنیم.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در زمینه توسعه فضای سبز در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به‌عنوان یکی از شهرک‌های صنعتی برتر در حوزه توسعه فضای سبز کشور افزود: تاکنون در سطح ۵۹ هکتار از اراضی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز با ۱۱۹ هزار اصله انواع گونه‌های سازگار با شرایط محیطی نهال‌کاری شده است.

 

به گزارش فارس، در گردهمایی مشترک مدیران عامل شرکت‌های شهرک‌های صنعتی با مدیران محیط‌ زیست سراسر کشور در اصفهان از مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به‌عنوان مدیر برتر در زمینه انجام فعالیت‌های زیست‌محیطی تقدیر شد.

 

در این مراسم لوح تقدیر معان وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و نیز معاون سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور به علی صداقت‌پور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اعطا شد.

 

در این لوح تقدیر از تلاش‌های انجام‌ شده در شهرک شهرک‌های صنعتی فارس به‌عنوان شرکت برتر در زمینه فعالیت‌های زیست‌محیطی قدردانی شده است.

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر