۱۴:۳۵:۵۵ - سه شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
عدم پرداخت تسهیلات به کشاورزانی که محصولات آب‌بر در فارس کشت کنند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: به کشاورزانی که اقدام به کشت محصولات آب‌بر در این استان کرده باشند هیچگونه تسهیلاتی داده نمی شود.   مهر– محمد مهدی قاسمی  با انتقاد از کشت بی رویه برنج در برخی از شهرستانهای استان فارس بیان کرد:  بر اساس تدابیری که اتخاذ شده قرار بود که از کشت

IMG16121015

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: به کشاورزانی که اقدام به کشت محصولات آب‌بر در این استان کرده باشند هیچگونه تسهیلاتی داده نمی شود.

 

مهر محمد مهدی قاسمی  با انتقاد از کشت بی رویه برنج در برخی از شهرستانهای استان فارس بیان کرد:  بر اساس تدابیری که اتخاذ شده قرار بود که از کشت بی رویه آب بر مانند برنج در برخی از شهرستانهای استان از جمله مرودشت جلوگیری شود.

 

وی افزود: با وجود این مسائل متاسفانه شاهد کشت بی رویه برنج و استفاده بی رویه از آبهای زیرزمینی در این شهرستان هستیم به همین منظور هیچ گونه خدماتی به افراد خاطی ارائه نمی شود.

 

قاسمی اظهار داشت: این خدمات شامل پرداخت تسهیلات، توزیع کود، سم، عدم ارائه خدمات مشاوره فنی و… است که از دریافت آن محروم خواهند شد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: البته در این شهرستان سطح زیرکشت حدود ۲۵ تا ۳۰درصد کاهش داشته اما این میزان رضایت بخش نیست.

 

وی از کاهش ۲۵درصدی کشت محصولات آب بر در سطح استان خبرداد و افزود: به عنوان نمونه کشت برنح در شهرستان پاسارگاد از یک هزار و ۷۰۰ هکتار به ۲۰۰ هکتار رسیده که این میزان قابل توجه است.

 

۶۰درصد محصولات کشاورزان بیمه است

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون خسارت وارده شده ناشی از بارش تگرگ در برخی از شهرستانهای فارس گفت: در این خصوص به برخی از باغات این استان در شهرستانهای مختلف از جمله نورآباد خساراتی وارد شد.

 

وی تاکید کرد: گزارش این خسارات تهیه و اگر کشاورزان بیمه باشند به طور حتم خسارتهای مالی به آنها پرداخت خواهد شد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: حدود ۴۵ تا ۶۰ درصد کشاورزان در سطح استان محصولات خود را بیمه حوادث کرده اند.

 

قاسمی گفت: بر اساس محصولات و سطحی که بیمه شده به کشاورزان خسارت پرداخت می شود.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر