۱۸:۲۶:۳۰ - چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳
فعالیت ۱۶۰ دستگاه جمع‌آوری پسماند زمین‌های کشاورزی در مروردشت
فرماندار مرودشت گفت: در راستای سامان‌دهی پسماندهای زمین‌های کشاورزی امسال ۱۶۰ دستگاه جمع‌آوری پسماند زمین‌های کشاورزی و تسطیح زمین در شهرستان مرودشت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.  سیّد یدالله حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با بیان اینکه شهرستان مرودشت یکی از قطب‌های زراعی کاشت گندم در کشور است، اظهار کرد: در

فرماندار مرودشت گفت: در راستای سامان‌دهی پسماندهای زمین‌های کشاورزی امسال ۱۶۰ دستگاه جمع‌آوری پسماند زمین‌های کشاورزی و تسطیح زمین در شهرستان مرودشت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

 سیّد یدالله حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با بیان اینکه شهرستان مرودشت یکی از قطب‌های زراعی کاشت گندم در کشور است، اظهار کرد: در راستای سامان‌دهی کاه و کلش و پسماندهای زمین‌های زراعی و محصولات کشاورزی در شهرستان مرودشت ستاد پسماند و محیط زیست تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه کشاورزان بعد از برداشت گندم و محصولات کشاورزی زمین‌های کشاورزی را آتش می‌زنند، افزود: آتش زدن زمین‌های کشاورزی آسیب زیادی به محیط زیست وارد کرده و مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند.

فرماندار مرودشت با اشاره به تلاش‌های مسئولان این شهرستان در راستای ارتقای آگاهی مردم در مورد مضرات آتش‌زدن زمین‌های کشاورزی، خاطرنشان کرد: اطلاعات مربوط به مشکلات ناشی از آتش‌زدن زمین‌های کشاورزی با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان به کشاورزان اطلاع‌رسانی شده است.

حسینی تصریح کرد: در راستای سامان‌دهی پسماندهای زمین‌های کشاورزی، امسال در شهرستان مرودشت ستاد پسماند و محیط زیست با رویکرد ارتقای آگاهی کشاورزان و مردم در زمینه مسائل مربوط به آتش‌زدن زمین‌های کشاورزی و بالا رفتن غنای خاک با باقی ماندن پسماندهای کشاورزی، تشکیل شده و با هماهنگی با عاملان خرید کاه و پسماند قیمت‌ پسماندها مشخص شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های کشاورزان در زمینه تسطیح و آماده‌سازی زمین تقویت شده است، تصریح کرد: امسال ۱۶۰ دستگاه جمع‌آوری پسماند زمین‌های کشاورزی و تسطیح زمین در شهرستان مرودشت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

فرماندار مرودشت با اشاره به اینکه دستگاه قضایی شهرستان مرودشت امسال به طور جدی در این زمینه ورود پیدا کرده است، اظهار کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی‌هایی که به مردم شده دستگاه قضایی شهرستان با افرادی که زمین‌های کشاورزی را به منظور آماده‌سازی زمین آتش می‌زنند برخورد شده و توسط مسئولان اداره محیط زیست شهرستان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه تغییر شیوه برخورد با متخلفان حدود ۸۰ درصد موجب کاهش میزان آتش زدن پسماندهای کشاورزی شده است، گفت: تیم حفاظتی اداره محیط زیست شهرستان مرودشت در این زمینه تلاش بسیاری کرده و به محض مشاهده دود ناشی از آتش زدن زمین‌های کشاورزی در محل حاضر شده و صاحب زمین را به مراجع قضایی تحویل می‌دهند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر