۱۳:۳۶:۱۴ - پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۳
محصولات کشاورزی فارس روی دست کشاورزان مانده است
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: محصولات کشاورزی در استان فارس به دلیل به صرفه نبودن برداشت، روی دست کشاورزان مانده است.  به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد برومندی بعد از ظهر امروز در نشست تخصصی مدیران فارس که با حضور وزیر کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: این استان در چند سال

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: محصولات کشاورزی در استان فارس به دلیل به صرفه نبودن برداشت، روی دست کشاورزان مانده است.

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد برومندی بعد از ظهر امروز در نشست تخصصی مدیران فارس که با حضور وزیر کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: این استان در چند سال اخیر با خشکسالی شدیدی روبه‌رو شده که نیازمند یک نگاه ملی است.

وی افزود: وضعیت فارس نسبت به سال‎های گذشته بسیار بحرانی است و از مجلس خواهش داریم که مسئله فوریت موضوع خشکسالی این استان را به تصویب رساند.

این مسئول تصریح کرد: ۸ هزار چاه کشاورزی در این استان وجود دارد که بیلان آنها منفی است و برای آب شرب در فارس با مشکل مواجه هستیم.

وی بیان کرد: با توجه به شهرستان‌های جنوبی استان که با مشکل جیره‌بندی آب روبه‌رو هستند و گرمای شدید امسال و بحرانی‌تر شدن وضعیت، به تخصیص اعتباراتی برای آب شرب مردم نیاز داریم.

برومندی با اشاره به نزدیکی استان فارس به دریا اضافه کرد: انتظار داریم برای آب‌رسانی از دریا به استان فارس تصمیماتی گرفته شود.

وی گفت: فارس یکی از استان‌هایی است که کم‌ترین طرح فاضلاب در آن اجرا می‌شود که امید است دولت در این بخش ما را یاری کند.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: لازم است روش‌های انتقال آب از شیوه سنتی به نوین تغییر کند و از شبکه‌های اتصال با لوله استفاده شود.

وی اذعان داشت: محصولات کشاورزی در استان فارس به دلیل به صرفه نبودن برداشت، روی دست کشاورزان مانده است و با توجه به سال حمایت از تولید ملی و تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت گندم هستیم.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر