۴:۳۵:۲۰ - چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳
مسئول کمبود نقدینگی این واحد اعتباری کیست؟ مردم یا هیئت مدیره؟+ سند
به گزارش طنین پاسارگاد، واحد های اعتباری تعاونی های روستایی با هدف حمایت از کشاورزان به صورت ارائه تسهیلات درسراسر کشور مشغول فعالیت می باشند.   واحد اعتباری شرکت تعاونی شهید بهشتی کمین شهرستان پاسارگاد  نیز چند سالی است که با ارائه تسهیلات به کشاورزان،دامداران و البته به دیگر اقشار جامعه! که نه کشاورز هستند

به گزارش طنین پاسارگاد، واحد های اعتباری تعاونی های روستایی با هدف حمایت از کشاورزان به صورت ارائه تسهیلات درسراسر کشور مشغول فعالیت می باشند.

 

واحد اعتباری شرکت تعاونی شهید بهشتی کمین شهرستان پاسارگاد  نیز چند سالی است که با ارائه تسهیلات به کشاورزان،دامداران و البته به دیگر اقشار جامعه! که نه کشاورز هستند ونه دامدار، در حال خدمت رسانی می باشد.

 

اما موضوعی که این روزها بین سپرده گزاران این واحد اعتباری دهان به دهان می شود،بحث پرداخت نشدن تسهیلات و بد قولی از سوی این واحد اعتباری می باشد که گلایه مندی بسیاری از سپرده گزاران در این واحد اعتباری را به دنبال داشته است.

 

موضوعی که باعث شد اعضای هیئت مدیره در جلسه ای با فرماندار پاسارگاد مسائل به وجود آمده را مورد بررسی قرار دهند ومصوباتی از این جلسه بیرون آمد که هر چه سریعتر این مشکلات از سوی شرکت تعاونی شهید بهشتی مرتفع شود.

 

گفته می شود سپرده های مردم نزد این واحد بیش از ۶ میلیارد تومان می باشد و این واحد اعتباری نیز بیش از ۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

 

این که  چرا نقدینگی این واحد اعتباری با مشکل مواجه شده است می تواند دلایلی کاملا واضح داشته باشد که مهمترین دلیل آن را برگه ای که پشت شیشه درب همین واحد اعتباری نصب شده است،می گوید.

 

 طبق یک مصوبه از سوی هیئت مدیره شرکت تعاونی شهید بهشتی حداکثر سقف پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیون تومان وبا معدل چهار ماهه ارائه می شود که این دو مورد هیچ کدام طبق گفته وام گرفتگان وسپرده گزاران رعایت نمی شده ونشده است.

 

یکی ازاشخاصی که سال گذشته از این واحد اعتباری بیش از ۴۰ میلیون دریافت کرده در این باره به خبرنگار ما می گوید:بنده سال گذشته حدود ۴۰ میلیون سپرده گزاری کردم ودر مدت کمتر از یک ماه ۴۰ میلیون تسهیلات نیز از واحد اعتباری تعاونی شهید بهشتی دریافت کردم.

 

این موضوع کاملا نشان می دهد که شرکت تعاونی شهید بهشتی پاسارگاد حتی به مصوبه خود شرکت که حداکثر سقف تسهیلات ۱۰ میلیون تومان وبا معدل چهار ماهه بوده ،عمل نکرده است وامروز با چنین چالشی روبه رو شده اند.

 

این مشکلات باعث شد تا مرتضی وصالی فرماندار پاسارگاد طی جلسه ای با اعضاء هیئت مدیره مشکلات را مورد بررسی قرار دهند ودر یک اقدام مثبت مصوب شد که  هر چه سریعتر مشکلات پیش آمده از سوی شرکت مرتفع شود و در صورت پرداخت نشدن وبر طرف نشدن مشکلات مردم، اموال و دارایی های شرکت تعاونی شهید بهشتی طبق ضوابط به فروش برسد.

 

این موضوع تا جایی پیش رفته که برخی از کشاورزان ومتقاضیان تسهیلات از نوع برخورد کارکنان این شرکت و واحد اعتباری بسیار شاکی وگلایه مند هستند و می گویند پس از اینکه تسهیلاتی دریافت نکرده ایم و پول سپرده گزاری شده خود را مطالبه می کنیم، برخورد مناسبی با ما نمی شود.

 

طنین پاسارگاد،شایسته است این موضوع به بهترین نوع ممکن حل وفصل شود چرا که اگر بنا هست تسهیلاتی به کشاورزان داده نشود، حداقل کرامت و شخصیت آنها زیر سوال نرود.

طنین پاسارگاد بر حسب وظیفه این موضوع را تاپایان دنبال می کند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر