۴:۵۵:۴۲ - پنجشنبه ۵ تیر ۱۳۹۳
معرفی ۲ کشاورز متخلف مرودشتی به مراجع قضایی
شبکه بهداشتی، درمانی و آموزشی مرودشت، دو کشاورز متخلف این شهرستان که مزارع گندم خود را با فاضلاب خام آبیاری می‌کردند به مراجع قضایی معرفی کرد. به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس شبکه بهداشتی درمانی آموزشی شهرستان مرودشت اظهار داشت: با توجه به مصوبه جلسه

شبکه بهداشتی، درمانی و آموزشی مرودشت، دو کشاورز متخلف این شهرستان که مزارع گندم خود را با فاضلاب خام آبیاری می‌کردند به مراجع قضایی معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس شبکه بهداشتی درمانی آموزشی شهرستان مرودشت اظهار داشت: با توجه به مصوبه جلسه کارگروه بهداشت و امنیت غذایی این شهرستان و در بازدید مشترک کارشناسان بهداشت محیط، حفاظت محیط ‌زیست و جهاد کشاورزی مرودشت از زمین‌های زراعی اطراف شهر با دو نفر از کشاورزانی که به شیوه‌های غیربهداشتی اقدام به آبیاری مزارع گندم می‌‌کردند برخورد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند و همچنین موتور آبکشی آن‌ها جمع‌آوری و توقیف شد.

دکتر سیدمحمد کسایی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت به‌عنوان متولی اصلی تأمین امنیت غذایی، اجازه نمی‌دهد کوتاهی در مسائل ساده و قابل ‌پی‌گیری نظیر آبیاری محصولات کشاورزی با پساب فاضلاب و شیوع بیماری‌های ناشی از آن موجب خدشه‌دار شدن امنیت غذایی مردم شود، افزود: استفاده از فاضلاب خام به ‌هیچ‌ عنوان مجاز نبوده و فقط بر اساس درجه تصفیه آن، طبق استاندارد خروجی فاضلاب محیط ‌زیست، برای آبیاری محصولات غیرخوراکی استفاده می‌‌شود.

وی اضافه کرد: فاضلاب‌ها می‌توانند علاوه بر عوامل میکروبی و شیمیایی دارای سموم دفعی مختلف نیز باشند که سلامت کشاورزان و مصرف‌کنندگان محصولات آبیاری شده با فاضلاب خام نظیر سبزی‌ها و صیفی‌جات را به خطر بیندازد.

این مسئول با اشاره به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی تصریح کرد: بر اساس این ماده هرگونه اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود از قبیل آلوده کردن آب آشامیدنی یا توزیع آب آشامیدنی آلوده، دفع غیربهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زائد، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها، زباله‌ها در خیابان‌ها، کشتار غیرمجاز دام و استفاده غیرمجاز فاضلاب خام یا پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است و متخلفان مشمول مجازات خواهند شد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر