۵:۵۰:۲۳ - یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
مقام برتر پلیس فارس در کاهش تلفات تصادفات نوروزی
فرمانده انتظامی فارس برنامه های پلیس برای کاهش تصادفات را در سال جاری تشریح کرد و از کاهش سرعت در برخی محورهای این استان خبرداد.  به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سیروس سجادیان این موفقیت را مرهون همت مردم، بویژه سازمان ها، اداره راه و شهر سازی، پایانه ها، هلال احمر، اورژانس، هواشناسی، امداد خودرو و

فرمانده انتظامی فارس برنامه های پلیس برای کاهش تصادفات را در سال جاری تشریح کرد و از کاهش سرعت در برخی محورهای این استان خبرداد.

 به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سیروس سجادیان این موفقیت را مرهون همت مردم، بویژه سازمان ها، اداره راه و شهر سازی، پایانه ها، هلال احمر، اورژانس، هواشناسی، امداد خودرو و شهرداری دانست.

سردار سجادیان از کاهش ۳۴ درصدی تعداد کشته ها در تصادفات جاده ای و بین شهری در نوروز امسال خبر داد و گفت: در نوروز سال گذشته (۹۲) تعداد ۱۱۸ نفر در تصادفات جاده ای جان باختند که با تدابیر انجام شده، همکاری مردم با پلیس، اطلاع رسانی مناسب رسانه ها، همکاری سایر سازمانها  و تلاش ماموران این تعداد در نوروز امسال با ۴۰ نفر کاهش به ۷۸ نفر رسیده است.

وی اظهار امیدواری کرد این روند کاهش در همه ایام سال ادامه تا آنجا که دیگر شاهد حوادث دلخراش در تصافات نباشیم.

فرمانده انتظامی فارس ادامه داد: برای رسیدن به این اهداف در سال ۹۳ اقداماتی انجام شده که از جمله آن کاهش سرعت عمومی از ۸۲ به ۸۰ کیلومتر بر ساعت، برخورد با رانندگان پرخطر و حادثه ساز، برخورد با رانندگانی که در طرح مقابله با مظاهر علنی فساد قرار می گیرند، تقویت و کنترل و آموزش همگانی، پیگیری و رفع نقاط حادثه خیز و یا آشکار سازی به کیفی سازی راه های فعلی و موجود و پیگیری تا وصول نتیجه و زدودن رانندگان معتاد از ناوگان عمومی مسافربری و در جمع “سلامت رانندگان استانی” است.

وی پوشش و نظارت تصویری محورهای استان، درگیر کردن سهم سایر سازمانها بر اساس قوانین و مقررات،‌ استفاده از ظرفیت های بومی و محلی،  ایمن سازی معابر عبور و مرور عابرین محلی، تعیین وضعیت کمربندی شیراز و بازنگری در محل ایجاد پلیس راه های فعلی و آتی و جدید را از دیگر اهداف پلیس فارس در سال جاری برای کم کردن حوادث دلخراش ترافیکی و تصادفات جاده ای عنوان کرد.

وی ارتقاء علمی کارکنان،‌ ایمان و روحیه مناسب را از شرایط لازم برای رسیدن به این هدف عنوان کرد و افزود: پیش بینی برای احداث پلیس راه های مورد نیاز در محور های جدید الاحداث و پیگیری برای تعریض محور قائمیه به نورآباد از دیگر اقداماتی است که پلیس فارس برای کاهش تصادفات جاده ای در سال ۹۳ پیگیری می کند.

فرمانده انتظامی فارس از جدیت پلیس این استان در برخورد با رانندگانی که در حین رانندگی از موادمخدر و الکل استفاده کرده باشند خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون از یک هزار و ۱۷۴ راننده خودرو در این خصوص تست انجام شده و با افرادی که از موادمخدر استفاده و یا الکل مصرف کرده بودند برخورد و خودرو آنها توقیف شده است.

دپوی ۷۲۹ هزار نخ سیگار قاچاق در یک منزل

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” استان فارس از کشف ۷۲۹ هزار نخ سیگار قاچاق و۲۳۹۰ بسته تنباکو میوه ای در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ یوسف ملک زاده در تشریح این خبر گفت : ماموران انتظامی بخش”کردیان” با انجام اقدامات اطلاعاتی از دپوی محصولات دخانی در منزلی ، مطلع شده و موضوع را بصورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی قضایی در عملیاتی ضربتی، ضمن بازرسی از محل مورد نظر ۷۲۹ هزار و۴۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق و دو هزار و۳۹۰ بسته تنباکو میوه ای را کشف کردند.

سرهنگ ملک زاده با بیان اینکه ارزش کالاهای کشف شده ۶۰۰ میلیون ریال برآورده شده، گفت: در این خصوص یک قاچاقچی به نام”م – ر” دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد .

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم سیگار را مقدمه ا‏ی براى اسارت در چنگال اعتیاد به موادمخدر دانست و تاکید کرد: پلیس با تمام قدرت با افرادی که با ورود کالاهای قاچاق بخواهند به اقتصاد کشور لطمه بزنند، برخورد خواهد کرد.

کشف کالای قاچاق یک میلیارد و ۲۰۰  میلیون ریالی در لارستان

فرمانده انتظامی شهرستان “لارستان” استان فارس از کشف شش هزار و ۱۶ قلم کالای قاچاق به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ حسین خلیفه با اعلام این خبر گفت : ماموران پاسگاه “هرمود عباسی این فرماندهی در محور مواصلاتی بندر عباس – لارستان ،  به یک دستگاه اتوبوس مظنون شدند.

وی ادامه داد: پس از بازرسی تعداد چهار هزار و ۹۷۶ ثوب البسه قاچاق در مارک های مختلف و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “لارستان”همچنین از انجام یک عملیات دیگر خبر داد و افزود: مأموران انتظامی شهرستان در بازرسی از یک دستگاه کامیون و یک دستگاه خودرو سواری تعداد یک هزار و ۴۰ جفت کفش در مارک ها و مدل های مختلف کشف کردند .

سرهنگ خلیفه با بیان اینکه در این رابطه سه نفر دستگیر شدند تصریح کرد: ارزش تقریبی کالاهای قاچاق کشف شده یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

انهدام باند سارقان موتورسیکلت  درسپیدان    

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان استان فارس از انهدام باند سارقان موتورسیکلت و کشف ۱۲ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ سلطان محمدی با اعلام این خبر گفت: مأموران انتظامی شهرستان مطلع شدند افرادی با تشکیل یک باند سرقت به صورت وسیع اقدام به سرقت موتورسیکلت در شهرستان شیراز کرده و سپس در شهرستان سپیدان به فروش می رسانند.

وی ادامه داد: پس از تحقیقات اولیه، مأموران احدی از سارقان را که به جرم مواد مخدر در زندان شیراز به سر می برد شناسایی، تحویل و در تحقیقات صورت گرفته ۱۲ فقره سرقت با همدستی دو نفر دیگر کشف شد.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: در این رابطه دو همدست سارق و ۱۱ نفر خریدار اموال مسروقه دستگیر شدند.

توقیف محموله گوشی قاچاق سه میلیارد ریالی در مرودشت

یک دستگاه خودرو سمند با ۷۵۰ دستگاه گوشی قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال در شهرستان “مرودشت” استان فارس توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “مرودشت” با اعلام این خبر گفت: ماموران پاسگاه “رامجرد” هنگام کنترل خودروهای عبوری در حوزه استحفاظی خود به یک دستگاه خودرو سمند مظنون شدند.

سرهنگ علی شیبانیان افزود: راننده خودرو به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار کرده که پس از طی مسافتی تعقیب وگریز، وقتی که عرصه را بر خود تنگ دید، با رها کردن خودرو متواری شد.

سرهنگ شیبانیان با بیان اینکه ماموران موفق شدند راننده را که در یکی از ساختمان های متروکه اطراف مخفی شده بود، دستگیر کنند گفت: در بازرسی از خودرو تعداد ۷۵۰ دستگاه گوشی قاچاق به ارزش تقریبی سه میلیارد ریال کشف شد.

وی گفت: خودرو توقیف و به همراه کالای قاچاق کشف شده و راننده به پلیس آگاهی شهرستان انتقال داده شد.

بر چسب ها:

ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر