۳:۲۴:۴۹ - دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
میزان توسعه یافتگی شهرستان پاسارگارد بازبینی شود
فرماندار پاسارگاد گفت: قرار گرفتن نام این شهرستان در میان شهرستان های برخوردار موجب کم شدن اعتبارات تخصیصی پاسارگارد شده بنابراین نیاز است در مورد میزان توسعه یافتگی شهرستان بازبینی انجام شود.   مرتضی وصالی در گفتگو با خبرنگار مهر به مطالبات اصلی شهرستان پاسارگاد طی سفر هیئت دولت به فارس پرداخت و اظهار داشت:

1623248

فرماندار پاسارگاد گفت: قرار گرفتن نام این شهرستان در میان شهرستان های برخوردار موجب کم شدن اعتبارات تخصیصی پاسارگارد شده بنابراین نیاز است در مورد میزان توسعه یافتگی شهرستان بازبینی انجام شود.

 

مرتضی وصالی در گفتگو با خبرنگار مهر به مطالبات اصلی شهرستان پاسارگاد طی سفر هیئت دولت به فارس پرداخت و اظهار داشت: علیرغم اینکه دهستان های تابع پاسارگاد جزو مناطق کمتر توسعه یافته تلقی شده اند، ولی مجموعه شهرستان به عنوان شهرستانی برخوردار مشخص شده است.

 

وی اضافه کرد: این امر موجب شده است که پاسارگاد کمتر از اعتبارات برخوردار شود و محروم بماند بنابراین نیاز است در مورد توسعه یافتگی این شهرستان بازبینی انجام شود.

 

فرماندار پاسارگاد گفت: با توجه حضور آثار جهانی و ملی در پاسارگاد، می طلبد در راستای توسعه مطلوب صنعت گردشگری در شهرستان گام برداشته شود.

 

وصالی با بیان اینکه افت سفره های آب زیرزمینی و فرآیند رو به فزون خشکسالی باعث ایجاد مشکلات عدیده ای برای مردم و کشاورزان پاسارگاد شده است، اظهار کرد: باید حمایت های جدی دولت در قالب بسته های حمایتی بخش کشاورزی در این حوزه اعمال شود.

 

وی با عنوان اینکه توجه به توسعه صنعتی پاسارگاد از دیگر مطالبات مهم این شهرستان است، گفت: با توجه به فراهم بودن زیرساخت های عمومی مانند قرار گرفتن این شهرستان در مسیر بزرگراه شیراز – اصفهان، نزدیکی پاسارگاد به عمده بازارهای فروش در جنوب فارس، وجود راه آهن و وجود تولیدات فاخر و با کیفیت کشاورزی، پاسارگاد آمادگی لازم را برای استقرار صنایع دارد.

 

فرماندار پاسارگاد با بیان اینکه همه این موارد باعث شده پاسارگاد محلی مناسب برای سرمایه گذاری پایدار و مطمئن بخش خصوصی باشد، عنوان کرد: سرمایه گذاران می توانند با پایین ترین خطر و بالاترین اطمینان در پاسارگاد حضور یابند و بهره لازم را ببرند ضمن اینکه به توسعه هر چه بیشتر این شهرستان نیز کمک کنند و باعث ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان شوند.

 

وصالی ادامه داد: البته شهرک صنعتی پاسارگاد در حال حاضر میزبان تعداد قابل توجهی از صنایع در بخش های مختلف است و بخش هایی نیز در حال ساخت هستند که به زودی از آن ها بهره برداری می شود.

 

وی تصریح کرد: با تخصیص اعتبار ویژه و نگاه خاص باید شرایط مناسبی برای بهسازی روستاهای شهرستان به ویژه روستاهای هدف گردشگری فراهم شود تا به توسعه صنعت توریسم نیز کمک شود.

 

فرماندار پاسارگاد تاکید کرد: در عرصه های کشاورزی، گردشگری و صنعت ظرفیت ها و قابلیت های بالقوه ای در پاسارگاد وجود دارد که اگر به آن ها پرداخته و بارور شوند، می توانند به رونق و توسعه این شهرستان کمک کنند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر