۴:۱۱:۱۱ - چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴
نجات جان مرد مرودشتی با یک عمل ۱۲ ساعته
عمل جراحی «فیستول آئورت به مری» به مدت ۱۲ ساعت، بر روی یک مرد مرودشتی انجام شد.   به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی شیراز، یک مرد ۶۰ساله ساکن مرودشت که به دنبال بلع استخوان مرغ، پس از پنج روز به بیمارستان نمازی مراجعه کرده و در بدو ورود دچار

IMG15054410

عمل جراحی «فیستول آئورت به مری» به مدت ۱۲ ساعت، بر روی یک مرد مرودشتی انجام شد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی شیراز، یک مرد ۶۰ساله ساکن مرودشت که به دنبال بلع استخوان مرغ، پس از پنج روز به بیمارستان نمازی مراجعه کرده و در بدو ورود دچار خونریزی شدید دستگاه گوارش فوقانی در حدود یک لیتر شده بود، مورد عمل جراحی فیستول آئورت به مری قرار گرفت.

 

پس از مشاهده خونریزی دستگاه گوارش فوقانی توسط گروه طب اورژانس بیمارستان نمازی، بلافاصله کار لوله گذاری و مشاوره جراحی انجام شد.

 

در بررسی اولیه بیمار با سی تی اسکن، سوراخ بین مری و آئورت همراه با عفونت مدیاستین تشخیص داده شد و بعد از مشاوره با گروه های جراحی توراکس (قفسه سینه) و جراحی عروق، بیمار به اتاق عمل منتقل شد که طی یک عمل قریب به ۱۲ ساعته در ابتدا استنت داخل عروقی توسط تیم جراحی عروق متشکل از دکتر محمدرضا رادپی و دکتر سید مسعود موسوی تعبیه شد.

 

پس از آن بیمار توسط تیم جراحی توراکس متشکل از دکتر بیژن ضیائیان و دکتر آرمین امیریان تحت عمل برداشت مری و بالا آوردن معده و اتصال آن به باقیمانده مری از ناحیه گردن قرار گرفت.

 

سرپرستی تیم بیهوشی نیز بر عهده دکتر بهزاد مقصودی بود و با انجام عمل جراحی، بیمار به آی سی یو جراحی منتقل و بعد از حدود ۴۸ساعت لوله هوایی از راه هوایی بیمار خارج شد.

 

بیمار در روز هفتم پس از عمل و مراقبت و رژیم غذایی، با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد.

  1. مهدی الطافی   آبان ۲۲, ۱۳۹۸  

    با سلام وضعیت مشابه بیمار را دارم میخواستم در صورت امکان با ایشان تلفن کنم امکان این ارتباط هست ممنون میشم پاسخ بدید


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر