۱۳:۲۷:۰۳ - پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۳
نمایندگان مجلس، شوراها را رقبای خود می‌دانند
نایب رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: برخی از طرح‌ها به دلیل عدم همکاری نمایندگان مجلس تصویب نشده است چراکه نمایندگان، شورا‌ها را رقبای خود می‌دانند. به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابراهیم‌ولی شیخ‌زاهد عصر امروز در نشست خبری روسای شوراهای اسلامی استان‌های کشور اظهار داشت: شورای عالی استان‌ها در اصل پارلمان دوم کشور هستند که

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: برخی از طرح‌ها به دلیل عدم همکاری نمایندگان مجلس تصویب نشده است چراکه نمایندگان، شورا‌ها را رقبای خود می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابراهیم‌ولی شیخ‌زاهد عصر امروز در نشست خبری روسای شوراهای اسلامی استان‌های کشور اظهار داشت: شورای عالی استان‌ها در اصل پارلمان دوم کشور هستند که بیش از ۱۲۳ هزار نفر عضو دارد.

وی افزود: بر اساس وابستگی که شورا‌ها به دولت دارند نیاز است تعاملی بین این دو باشد و از شوراهای سراسر کشور می‌خواهم که تعامل خوبی با دولت داشته باشند.

این مسئول تصریح کرد: استاندارانی که از طرف هیئت دولت مشخص می‌شوند تعامل خوبی با شورا‌ها ندارند و از مجلس تقاضا داریم که رئیس شورای عالی استان‌ها، عضو دائم هیئت دولت باشد چراکه اگر این اتفاق بیفتد شورا‌ها شکوفا‌تر می‌شوند.

وی بیان کرد: در عین حالی که امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌ اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، نامگذاری شده اما هیچ بودجه‌ای به شوراهای فرادست تخصیص داده نشده است.

شیخ‌زاهد اضافه کرد: طرحی را شورای عالی استان‌ها تنظیم کرده بود و به مجلس برد تا از مالیات بر ارزش افزوده برای شوراهای فرداست استفاده شود اما تصویب نشد، چراکه نمایندگان، شورا‌ها را رقبای خود می‌دانند.

وی ابراز داشت: شورا‌ها باید به قوانین بالادستی اشراف داشته باشند تا بتوانند کارهای بزرگی را انجام دهند و برای این مسئله باید از شورای عالی استان‌ها فردی در دولت حضور یابد تا در این مهم دخیل باشد.

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به عدم تخصیص اعتبار برای این نهاد اضافه کرد: شوراهای استانی و شهرستانی بدون اعتبار، از کار افتاده هستند و در استان‌ها به رسمیت شناخته نمی‌شوند و این نخستین مشکل بزرگ شوراهای فرادست است چنانچه  در حال حاضر شوراهای شهر هویت بیشتری از شوراهای شهرستان دارند زیرا حداقل می‌توانند شهردار را انتخاب کنند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر