۶:۲۱:۳۶ - چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳
همایش هیئت های مذهبی در پاسارگاد+ تصاویر
به گزارش طنین پاسارگاد، با نزدیک شدن به ایام عزاداری اباعبدالله الحسین وماه محرم، همایش هیئات مذهبی شهرستان پاسارگاد با حضور حجت الاسلام طالبی نژاد امام جمعه شهرستان پاسارگاد،جمعی از مسئولان شهرستان واعضاء هیئات مذهبی درفاطمیه سعادتشهر برگزار شد.   حجت الاسلام طالبی نژاد دراین همایش با اشاره به جایگاه و اهمیت هیئات مذهبی اظهار

به گزارش طنین پاسارگاد، با نزدیک شدن به ایام عزاداری اباعبدالله الحسین وماه محرم، همایش هیئات مذهبی شهرستان پاسارگاد با حضور حجت الاسلام طالبی نژاد امام جمعه شهرستان پاسارگاد،جمعی از مسئولان شهرستان واعضاء هیئات مذهبی درفاطمیه سعادتشهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام طالبی نژاد دراین همایش با اشاره به جایگاه و اهمیت هیئات مذهبی اظهار داشت: به مکانت بالا و مقام رفیع خود واقف باشید که چه مقام بالایی خدا به شما موهبت کرده است.

 

امام جمعه پاسارگاد افزود: در این شرایط سخت، اهل بیت (ع) شما را گزینش کرده اند تا از آنان تمجید کنید و باید نعمتی را که به شما داده شده قدر بدانید.

 

وی ادامه داد: هیئات مذهبی همواره در جهات مختلف به دین و نظام اسلامی خدمت کرده اند و نقش برجسته‌ای در پیشبرد اهداف نظام و ترویج دین داشته و دارند.


طالبی نژاد بر نقش ویژه هیئات مذهبی در ابعاد اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: مسئولان فرهنگی باید در تصمیم گیری‌های کلان، با شناخت دقیق از جایگاه ویژه هیئت‌های مذهبی، از ظرفیت وتوانمندی‌های بالای آنان در پیشبرد اهداف اجتماعی و فرهنگی حداکثر استفاده را ببرند.


امام جمعه پاسارگاد هیئات مذهبی را از امتیازات بی نظیر جامعه دینی دانست و افزود: هیئت‌های مذهبی امروز نیز به عنوان یک امتیاز برای جامعه اسلامی، برای کشور همانند زمان انقلاب و سالهای دفاع مقدس رسالت خود را در ترویج و اشاعه مکتب ناب اسلام و خاندان عصمت و طهارت (ع) ایفا می‌کنند.


وی با بیان این که فعالیت‌های جانبی هیئت‌های مذهبی در عرصه‌های مختلف نباید به رسالت ذاتی آن ها خدشه وارد کند افزود: هیئات مذهبی کارکردی فراتر از یک تشکل دینی ساده داشته و به عنوان بزرگ ترین پایگاه دینی از جایگاه والایی برخوردار هستند.


امام جمعه پاسارگاد مردمی بودن را بارزترین ویژگی هیئات مذهبی برشمرد و ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد تا هیئت‌های مذهبی برای جذب جوانان و دلبستگی آنان به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) جذاب باشند و از هر گونه افراط و تفریطی باید پرهیز شود.


طالبی نژاد همچنین اعتلا وتعمیق فرهنگ دینی جامعه را مهم ترین رسالت هیئات مذهبی عنوان و خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی به عنوان پیشرو در حرکت های فرهنگ ساز و مقابله با هجمه های غیر اخلاقی دشمنان نقش بسزایی را در رشد و تعالی معنوی و اخلاقی جامعه بر عهده دارند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر