۲۱:۳۰:۱۵ - جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴
وزیر جهاد کشاورزی در خرامه: آب سد درودزن به صاحبان تاریخی خود داده شود
وزیر جهاد کشاورزی گفت: آب سددرودزن باید به دست صاحبان تاریخی آن برسد.    فارس- محمود حجتی در جریان سفر به خرامه اظهار داشت: مشکلات شهرستان خرامه با مرودشت در مورد رود کر و سد درودزن مانند مشکلات شرق استان اصفهان با استان چهارمحال و بختیاری در حوزه زاینده‌رود بوده، با این تفاوت که در

81816237-70262400

وزیر جهاد کشاورزی گفت: آب سددرودزن باید به دست صاحبان تاریخی آن برسد.

 

 فارس- محمود حجتی در جریان سفر به خرامه اظهار داشت: مشکلات شهرستان خرامه با مرودشت در مورد رود کر و سد درودزن مانند مشکلات شرق استان اصفهان با استان چهارمحال و بختیاری در حوزه زاینده‌رود بوده، با این تفاوت که در آنجا مشکل بین دو استان بود و در اینجا هر دو شهرستان از یک استان است.

 

وی افزود: در مورد زاینده‌رود مسئولان دو استان نشستند و حق‌ابه کشاورزان را تقسیم کردند به‌طوری‌که در سال گذشته شاهد کشت گندم در شرق اصفهان بودیم که سد درود زن نیز وضعیت به همین منوال است که مسئولان این استان باید آب سد درودزن را به دست صاحبان تاریخی آن برسانند.

 

حجتی اضافه کرد: درست است که آب پشت سد کم است اما همین آب کم باید در اختیار تمام حق‌آبه‌داران قرار گیرد به‌طوری‌که مردم کربال نیز بتوانند به حقابه خود دسترسی پیدا کنند.

 

داریوش اسماعیلی نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان فارس و حضور در خرامه خواستار رسیدگی این وزارتخانه به مسائل و مشکلات کشاورزان این شهرستان شد.

 

به گزارش فارس، نماینده مردم شهرستان‌های خرامه، کوار و سروستان در مجلس شورای اسلامی به همراه محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، خلیل رضائیان معاون عمرانی استاندار فارس، محمدمهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان و جمعی از مسئولان این وزارتخانه امروز وارد بخش کربال شهرستان خرامه شدند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم و کشاورزان این بخش قرار گرفتند.

 

در این سفر که از رحمت‌آباد بخش کربال شروع شد و تا روستای بیشه دوشاخ ادامه پیدا کرد کشاورزان مسائل و مشکلات بخش کشاورزی ازجمله در اختیار گذاشتن آب سد درودزن برای کشت گندم، جلوگیری از کشت برنج در بالادست سد درودزن، پلمپ کردن چاه‌های غیرمجاز در اطراف سد سیوند و ملاصدرا و رسیدگی به وضعیت معیشتی و کشاورزی مردم این شهرستان را خواستار شدند.

 

در پایان این سفر اسماعیلی به همراه وزیر، معاون استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و سایر همراهان از دریاچه خشک‌شده بختگان بازدید کردند.

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر