۲۰:۳۶:۳۹ - شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
پاسارگاد، فاقد ایستگاه هواشناسی است
وظیفه اصلی ایستگاه‌های هواشناسی در راستای تامین اهداف ملی و بین‌المللی، «حفاظت از جان و مال مردم» در مقابل مخاطرات مرتبط با آب، هوا و اقلیم است.   به گزارش طنین پاسارگاد، حوادث جوی به عنوان یک موضوع تاثیرگذار و بسیار بااهمیت در تمام گرایش‌ها باید مد نظر باشد ضمن اینکه با در نظر گرفتن

aasd

وظیفه اصلی ایستگاه‌های هواشناسی در راستای تامین اهداف ملی و بین‌المللی، «حفاظت از جان و مال مردم» در مقابل مخاطرات مرتبط با آب، هوا و اقلیم است.

 

به گزارش طنین پاسارگاد، حوادث جوی به عنوان یک موضوع تاثیرگذار و بسیار بااهمیت در تمام گرایش‌ها باید مد نظر باشد ضمن اینکه با در نظر گرفتن هدف اصلی هواشناسی (تامین آسایش برای جان و مال مردم) اهمیت این عامل به ویژه در گرایش‌های هواشناسی کشاورزی، اقلیم‌شناسی و هواشناسی دریایی شاخص و با اهمیت بیشتری جلوه می‌کند.

 

فرماندار پاسارگاد درباره راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار طنین پاسارگاد اظهار داشت: سعادت‌شهر و شهرستان پاسارگاد به عنوان منطقه‌ای استراتژیک و نقطه تغییر اقلیم در شمال فارس شناخته شده است.

 

مرتضی وصالی افزود: در این شهرستان ضرورت راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی به شدت احساس می‌شود چراکه سال‌ها جزو مطالبه اصلی مردم و نیاز اساسی و اولویت پاسارگاد است.

 

وی با اشاره به اخذ تصویب‌نامه تاسیس مرکز تحقیقات، اداره و ایستگاه هواشناسی و تصویب چارت سازمانی گفت: به خاطر راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی نیازمند تامین زمین به مساحت یک‌هکتار با عرض و طول ۱۰۰ متر و در نقطه‌ای خارج از فضای کالبدی شهر با رعایت جرائم لازم برای تعریف پروژه، دریافت کد اعتباری، تخصیص اعتبار و در آینده‌ای نزدیک آغاز عملیات اجرائی ساخت و ساز هستیم.

 

فرماندار پاسارگاد اضافه کرد: در این راستا ازخیرین و مردم این شهرستان تقاضای همکاری داریم.

 

به گزارش طنین پاسارگاد، این مهم در حالی است که در سال‌های نه چندان دور به دلیل سیلاب‌ها و حوادث جوی صدمات بسیاری به زیرساخت‌های این شهرستان وارد شد که اگر دارای ایستگاه هواشناسی بود و آب و هوای این منطقه قابل پیش‌بینی می‌شد، به‌یقین این صدمات قابل پیشگیری بود

  1. ;کنکوری   بهمن ۱۴, ۱۳۹۳  

    از آقای کلنگ درخواست کنید کلنگشو براتون بزنه…


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر