۱۸:۳۴:۴۹ - چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴
از لتونی تا مناطق ویژه اقتصادی فارس!/ هیچ برای مرودشت…
ازلتونی تا مناطق ویژه اقتصادی فارس هیچ برای مرودشت…   پارس دشت، جهانبخش بانشی- درچند روزگذشته درفضای مجازی مطلبی از آقای مهندس برومندی نماینده محترم این حوزه انتخابیه در شرح و دفاع از سفر به کشور لتونی منتشر شد،لازم دیدم با این درون مایه، نکاتی را به عرض مردم شریف و سخت کوش شهرستان مرودشت

IMG-20151111-WA0028 - Copy

ازلتونی تا مناطق ویژه اقتصادی فارس

هیچ برای مرودشت…

 

پارس دشت، جهانبخش بانشی- درچند روزگذشته درفضای مجازی مطلبی از آقای مهندس برومندی نماینده محترم این حوزه انتخابیه در شرح و دفاع از سفر به کشور لتونی منتشر شد،لازم دیدم با این درون مایه، نکاتی را به عرض مردم شریف و سخت کوش شهرستان مرودشت ،ارسنجان و پاسارگاد برسانم.

 

ا – دیپلماسی پارلمانی، ظرفیتی مثبت برای تقویت سیاست های جمهوری اسلامی در عرصه ی مسائل مختلف بین المللی است که آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی در سفرهای مختلف و متعدد خود به اروپا،آفریقا، خاورمیانه، آسیای مرکزی و شرق آسیا به خوبی در تحقق آن ایفای نقش کرده اند اما سؤال اینجاست اکنون که نماینده محترم ما در اوج نیازهای متعدد حوزه ی انتخابیه به لتونی سفر می کند (در قالب هیأت دوستی پارلمانی) و این موضوع را بعنوان افتخاری به رأی نمایندگان منتسب می نماید، چرا در هیچکدام از سفرهای رئیس محترم مجلس جز بین المجالس ژنو، در قامت یک هیأت پارلمانی درجه ۱ حضور نداشته اند؟

 

دوم اینکه همه ی ما می دانیم بخش عمده ای از این سفر ها تشریفات مرسوم نظام بین الملل است که بسیاری از نمایندگان پر کار، مؤثر، صاحب نفوذ در دولت و مطرح و قوی در مجلس هرگز وقت خود را صرف چنین سفرهایی نمی کنندکه نه نتیجه ملموس و درخوری برای کشور دارد و نه دردی از گرفتاری های حوزه انتخابیه را حل و فصل می کند.

 

اینجانب و جمع قابل توجهی از منتقدین جناب مهندس برومندی، هرگز این سفر را امری مذموم یا خارج از چار چوب رسالت کاری ایشان نمی دانیم اما برنامه ای کم اثر و کم فایده می دانیم که در مجلس مشتری زیادی ندارد و عموماً زیرکان قوم، وقت ذی قیمت متعلق به موکلین خود را صرف چنین سفرهایی نمی کنند.

 

لتونی با مساحتی کمتر از یک استان ایران، جمعیتی حدود دو و نیم میلیون نفر و اقتصادی آسیب پذیر و متکی بر وام های بین المللی ، آش دهان سوزی نیست که برای سفر به آن این همه ثمر و نتیجه برشماریم که گاهی حتی وزیر امور خارجه ی ما هم که متولی رسمی امر دیپلماسی است، چنین ادعا هایی را برای یک سفر تشریفاتی به کشوری درجه ۳ بر نمی شمرد. به گمانم بهترین توضیح برای سفرشما به لتونی این گزاره است که بگوییم”عبارت بود از سفری تشریفاتی که پای مبارک شما را به لتونی باز کردکه بخش عمده ای از مردم ما حتی اسم آن را نیز به دلیل عدم ضرورت نشنیده اند ولا غیر و گرنه کشوری که جمعیت مسافرانش به ایران کمتر از ۲۰۰ نفر و صادرات ما به آن در یک سال کمتر از ۲۵۰هزار یورو بوده است، عزیز دل در مناسبت های بین المللی محلی از اعراب ندارد.

 

۲-به گمان اینجانب سفر شما به رامجرد جنوبی و یافتن راه حلی مناسب برای عبور از معضل «تبدیل شدن آن به بیابان»و کشف راهی در تأمین نیازهای اساسی آن مردمان شریف و دستیابی به مسیری برای به افسانه نپیوستن ” واژه آب “در آن دیار، از سفر به لتونی واجب تر است.

 

پنج سال تمام است که جاده درودزن چونان پیکری زخمی و بی رمق برزمین افتاده و پروژه ای که می بایست ظرف مدت حداکثر ۲۴ ماه به نتیجه و بهره برداری برسد، کماکان بلاتکلیف مانده است و مردم پیوسته شاهد توضیحات شما هستند. همه ما دیگر بخوبی در ذهنمان جا انداخته ایم که این طرح استانی بود، شما ملی اش کردید. ۱۴ کیلومترش را به بهره برداری رسانده اید و پل، خط کشی و نشانه گذاری آن را فول کرده اید و وزیران و مشاوران و وکیلان فراوان را به بالینش آورده اید. اما برادرم، دیگر بنر و تبلیغات و کاه، کوه کردن بس است.

 

وقتی نگاهی به پروژه های مشابه در سایر استان ها و حتی همین استان می اندازیم دیگر نمی توانیم باز هم آنچه رامی بینیم نپذیریم و مجذوب کلام دلربای شما شویم.

 

برادر عزیز، این جاده نیاز به مداومت در پیگیری و تعامل با دولت و استانداری فارس دارد. شاید اگر با مشت گره کرده و فریاد لاینقطع سخن نمی گفتید و با مسئولان خودمان هم از نوع دیپلماسی لتونی استفاده می کردیم، زودتر مرهمی بر این جاده می نشست.

 

۳-آقای مهندس، مطالبات کشاورزان، کارگران و جوانان ارسنجان و توابع دیگر نیاز به تکرار ندارد. آنان در انتخابات آینده به «عملکرد شما» و نه آمار و ارقامی که گاهی در ابهام و ایهام فرو میرود خواهند نگریست. کشاورزان چشم انتظار راهکار عالمانه ی شما بودند، اما وضعیت آب، وام های خشکسالی، نهاده های کشاورزی، معضل برقی نشدن چاه های کشاورزی و موارد دیگر چه تغییر مثبتی نسبت به قبل از شما داشته است؟

 

۴-آقای مهندس شایسته است سفری هرچند کوتاه به مناطق ویژه اقتصادی فارس داشته باشید.آدرس شهرستان هایش را خدمتتان عرض می کنم اگر چه شما جا و مکانش، آدرسش و مختصاتش را بهتر از ما می دانید.

 

به لامرد سفر کنید و منطقه ویژه ی اقتصادی لامرد راکه به قطب بزرگ پتروشیمی، صنعتی و تجاری در مساحتی بالغ بر۸۵۰۰ هکتار تبدیل شده است، نگاهی بیندازید. طبق تبصره۲، ماده ۱ قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی و به دنبال پیگیری ها و بررسی های فراوان و احراز وجود زیر ساخت ها، ظرفیت ها و پتانسیل ها ی لازم، مسئولان به این جمع بندی رسیدند که ایجاد منطقه ی ویژه ی اقتصادی در شهرستان لامرد دارای توجیه فنی و اقتصادی مناسب می باشد و در نهایت مجوز نهایی آن توسط مجلس شورای اسلامی صادر گردید و به مرحله اجرا در آمد.

 

لازم به ذکر است در جهت تکمیل این منطقه ی ویژه اقتصادی و در سفر اخیر هیات دولت به استان فارس، دستور شروع عملیات اجرایی سه پروژه بزرگ اقتصادی شامل کارخانه آلومنیوم جنوب، نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۳۰ مگاواتی غدیر و مجتمع GTL در منطقه ویژه اقتصادی لامرد توسط ریاست محترم جمهوری صادر شد.

 

جناب مهندس، این است واقعیت حرکت پرشتاب شهرستان های فارس به سوی صنعت، سرمایه گذاری واقتصاد.

ظرفیتهای ما ضعیف تر از شهرستان لامرد است یا تلاشمان و نوع برنامه ریزی و تعامل مان جای بحث و سؤال دارد؟

 

جناب مهندس شما خوب میدانید منطقه ویژه اقتصادی در فارس علاوه بر لامرد، درشهرستان های جهرم، نی ریز و کازرون نیز آغاز گردیده و پیشرفت های خوبی داشته است. همچنین شهرستان فسا مجوز احداث را درهمین تابستان از طریق مجلس شورای اسلامی بدست آورد. واقعاً به این مناطق وشهرستان ها سری بزنید. ظرفیت های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد را با آنها مقایسه کنید، شاید پس از سفر به لتونی، سفر به این مناطق هم دستاوردی برای شهرستان های سه گانه ما داشته باشد!


مطالب مرتبط:

مشت گره کرده آقای وکیل؛ نقد عملکرد نماینده محترم شهرستان مرودشت در جریان انتصاب استاندار فارس

چشممان روشن!!/ به بهانه تبدیل شدن فسا به منطقه ویژه اقتصادی

  1. محمد   آبان ۲۰, ۱۳۹۴  

    بانشی متشکریم بابت بیان زیباتون

  2. ***   آبان ۲۰, ۱۳۹۴  

    مثل اینکه شما برای مهندس برومندی شمشیر رو از رو بستید. توی جلسه تودیع و معارفه شهردار جدید با اعتراض رئیس سازمان تبلیغات همه فهمیدن …..دروغ میگه ؟؟؟؟

  3. شهروند   آبان ۲۰, ۱۳۹۴  

    سلام و عرض ادب خدمت دوست عزیزمان که فقط قلم میراتد
    دوست عزیز شما در زمان نمایندگان قبلی ما کجا بودید
    در زمانی که نفت ما ۱۴۰ دلار به فروش میرفت چرا از نمایندگان نمیخواستید که حاده درودزن را ۲۴ ماهه به اتمام برسانند
    زمانی که مردم فسا و جهرم و … از نماینگانشان حمایت میکردند تا برایشان منطقه ویژه بیارند شما دست به تخریب بهترین نماینده تاکنون شهرمان نزنید
    منطقه ویژه کار یک سال و دوسال نیست
    رابطه و هزار راهکار میخواهد
    شما بجای قلم راندن لطف کنید
    درخواست شخصی خود را بیان کنید که قطعا مهندس برومند بدلیل انجام ندادن آن اینچنین تبدیل به سیبل شده اند

  4. رضا   آبان ۲۱, ۱۳۹۴  

    احسنت به جناب آقای بانشی الحق که نشان دادی بچه رامجرد هستی و بچه رامجرد یعنی شیر و نترس دمت گرم که واقعیت رو میگی

  5. فلاح   آبان ۲۱, ۱۳۹۴  

    مهندس برومندی بیش از کار برای شهرستان به فکر تثبیت خودشون در تهران و محکم کردن جای پای خودش در وزارت خانه ها هست تا اگر دور بعد پیروز نبود حداقل اونجا جای خوبی داشته باشه.
    زمان اینو اثبات میکنه

  6. اصغر   آبان ۲۱, ۱۳۹۴  

    آقای شهروند…..شهروندکجایی….آقای بانشی کاملادرست میفرمایند.مگرآن چهار شهرقید
    شده چی ازشهرستان بزرگ ومردم فهیمش بیشترداشتند؟…(بجزیک نماینده قوی)….
    راستی مگرآقای مهندس درخواست شخصی شماراانجام می دهند؟…

  7. رحیم   آبان ۲۱, ۱۳۹۴  

    سلام برفرزند برومند رامجرد جناب بانشی .الحق مطالب بسیار خوبی یادآورشدهاید.قطعا مردم جواب مهندس را درآینده زود خواهند داد.

  8. شهروند   آبان ۲۲, ۱۳۹۴  

    مطالب در ارتباط با شهرکها دروغ و خالی بندی محض است
    بنده در خصوص موارد مقاله اطلاعاتی ندارم اما در مورد مناطق ویژه در مورد لامرد اولا منطقه ویژه اقتصادی نیست سایت صنایع انرژی بر هست از سال ۸۶ مصوب شد در نزدیکی ۳۰ کیلومتری عسلویه هست این منطقه، کارخانه آلومینیوم از قبل در کنار سایت وجود داشته و قرار شده به لحاظ تشکیلاتی جز سایت بشه، هنوز هیچ صنایعی در این سایت مستقر نشده، در شهرستانهای فسا جهرم و نیریز هنوز مناطق ویژه اقتصادی مستقر نشده است

    پارس دشت:
    منطقه یاد شده در لامرد، منطقه ویژه اقتصادی است. مخاطبان محترم جهت اطلاع از کم و کیف موضوع، لطفا به مطلب «منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد» به آدرس زیر مراجعه نمایید.
    http://lamrood.ir/news/show/2432/

  9. فلاح   آبان ۲۲, ۱۳۹۴  

    آنچه تا کنون در مباحث منتقدین عملکرد جناب مهند برمندی مشاهد می شود این است که هیچگاه پاسخ منطقی از طرف حامیان داده نمی شود بلکه هیجانی و احساسی و با ادبیات کوچه بازاری پاسخ داده می شود که این برازنده جایگاه ایشان نیست.

  10. رضا   آبان ۲۳, ۱۳۹۴  

    شهروند همه می دونن که تو کی هستی تو از نزدیک ترین افراد به برومند هستی خنده دار هست که شماها زمان انتخابات به نمایندگان قبلی حمله میکردین که چرا اینکا رو و اون کا رو نکردن خیلی ناتوان بودن و از این قبیل حرفهاجالبه بعد از دست دادن ۴ سال فرصت این شهرستان و ناتوانی در انجام حتی یک کار بدرد بخور حالا دیگه بهانه نفت و بنزین و روغن و گازوئیل و گریس رو مطرح کنین تا مردم حسابی بخندن خوب یادتون باشه که نفت اگه کاهش قیمت داشته واسه نماینده فسا و جهرم هم کاهش داشته پس لطف کن عوام …. نکن در ضمن به تو که هیچ پستی نداد برومند تازه همین جا هم که هستی سرت منت گذاشتن که ما نگهت داشتیم طرف ………………………………..

    • بچه ده   آبان ۲۸, ۱۳۹۴  

      گوش بگیر کاکا اینجا بازار فروش نفت هست هیس گوش کن:های نفت فسا۲۰۰دلار های نفت جهرم به شرط چاقو ۱۸۸ دلار………………های نفت مردشت ۱۰ سنت توخرمنی

  11. ناصر   آبان ۲۳, ۱۳۹۴  

    فرصت چهار ساله از دست رفت و متاسفانه خیلی از وعده های نماینده محترم محقق نشد:
    ۱ – تقریبا کمتر مدیر متخصصی بکار گرفته شد(اغلب مدیران تغییر یافته ضعیف تر از مدیران قبلی بودند).
    ۲ – برای اولین بار در تاریخ سیاسی، شهرستان مرودشت بدون فرماندار ماند.
    ۳ – با جانبداری از رییس و بخشی از اعضای شورای شهر، انتخاب شهردار سیاسی شد و دعوای سیاسی باعث شد کار مردم در شهرداری چند ماه روی زمین بماند.
    ۴ – تقریبا هیچ طرح عمرانی موثری اجرا نشد و علیرغم بهانه ضعف اقتصادی دولت(این بهانه پذیرافتنی نیست چون سایر شهرستان ها نیز شرایطی مشابه داشته اند اما جهرم، کازرون، فسا، لار، لامرد و… چندین طرح عمرانی اجرا کرده اند) کارهای شهرستان ضعیف تر از همه دوره های قبل بود.
    ۵ – اختلاف نظر و تفرقه در بسیاری از نقاط شهرستان به چشم می خورد و وحدت برای رسیدن به منافع شهرستان کم رنگ است.
    ۶ – بدلیل نگرانی نماینده محترم از حضور جوانان متخصص تحت عنوان «رقبای انتخاباتی» به متخصص مرودشتی در حوزه های اداری و مدیریتی کمتر میدان داده شد و امروز وضعیت شهرستان بدتر از تمام دوره های قبل است.
    ۷ – مسئول دفتر نماینده محترم در خیلی از امور غیر مرتبط ورود کرده و بجای وحدت بخشی به حوزه سیاسی شهرستان، به دنبال جدا کردن دوستان از مخالفان است.
    با این وضع مردم خود قضاوت خواهند کرد که نماینده محترم چقدر به وعده های انتخاباتی خویش عمل نموده است.

  12. بي نظر   آبان ۲۳, ۱۳۹۴  

    وقبی شهری که از روی احساس و قبیله ای اعضای شورا و بدون مطالعه انتخاب میکند و برای کارهای شخصی خودشون و فامیلشون و خودشان را بازوی شهر یا یک شهردار دو اسفالت میکنن با پول همین مردم ایا نماینده چه گناهی دارد ایا کسی که در این چند سال با هر حزبی یا گرایشی بوده چه ربطی به نماینده

  13. زارع   آبان ۲۳, ۱۳۹۴  

    بی نظر درست گفته خیلی از کارها تو شهر ما از روی فکر و منطق نیست انتخاب بعضی از اعضای شورا و باید اگاهی و درک را بالا ببریم وقتی شورایی قوی داشته باشیم می توانند به نماینده کمک فکری کنن نماینده فعلی در بعضی تصمیمات اداری مقصر نیست بعضی از اقایان مو ضعشان معلوم نیست میخان همه را داشته باشند برومندی باید مواظب بغضی از اقایان باشد

  14. محمد از   آبان ۲۳, ۱۳۹۴  

    باسلام
    دیپلماسی پارلمانی
    نماینده محترم مردم کاش ژرف اندیشی و نگاه تیزبین مردم حوزه انتخابیه را بدین شکل زیر سوال نمیبردید کاش بصورتی روشن وشفاف اگاهی سیاسی ودرک بالای مردم را متوجه شده و بااینگونه پیامهاانهم دراستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی دم از دیپلماسی نمیزدید……………حتماماموریت محوله حوزه سیاسی دولت محترم را شما تقبل کردید اخردوست عزیز مگر جناب ظریف و تیمشان وظائف خودراانجام نمیدادند که شما این سفر را بعنوان دیپلماسی عنوان وبرای ان پیام ویژه میدهید؟
    چه بجا و سنجیده جناب بانشی عزیزازجابجاشدن سفررامجردجنوبی و لتونی گفتند وجه بسیاربجاازرنج و مشقت وزحمات بی نتیجه کشاورزان منطقه توابع ارسنجان گفته اند . اری برادرچراهمه چیزرا قاطی میکنید مگر دنیاچقدرارزش دارد که اینهمه برای استمرارنمایندگی خود درمجلس تلاش میکنید . بعنوان یک شهروند بشما توصیه پیشه کردن تقوا ورعایت منش و رفتار واخلاق اسلامی را متذکر میشوم وامیدوارم اخرت خویش را فدای دنیای فانی و زودگذرنکنید. بعقب برگردید و فرصتهای از دست رفته را که درطول نمایندگی خودانرابه سرعت گذرانیده اید را مرور کنید . امیدوارم هرگونه حرکت و پیام را دراین شرائط بنحو شایسته مدنظرقرار داده و برای رسیدن به انچه ازنظر شما ارزش بالایی دارد دست به هراقدامی نزنید . مواظب باشیم که خداناظر و شاهد برتمامی اعمال ما میباشد .
    به امید برگزاری انتخاباتی باشکوه و انتخاب فردی صالح و کارامد و درداشنا به مشکلات منطقه

  15. فلاحي   آبان ۲۴, ۱۳۹۴  

    شما از این مقاله و مصاحبه های که انجام شده چه برداشتی کردین فکر کنم تنها شهری در ایران نماینده باید جوابگو خیلی از مسایل که به ایشان مربوط نمیشود جواب بدهد چرا موفقترین نماینده در تاریخ مرودشت برومندی بوده مگر نماینده های قبلی چه گای بر سر شهر زدند شما با هر کس اجازه مصاحبه میدهید این عدالت نیست

    • خانجان   آبان ۲۶, ۱۳۹۴  

      در دفتر زمانه فتد نامش از قلم هر ملتی ک مردم صاحب قلم نداشت
      در پیشگاه اهل خرد نیست محترم انکس که فکر جامعه را ممممححححتتترم نداشت

  16. منصور   آبان ۲۴, ۱۳۹۴  

    شمایی که این مصاحبه را ترتیب دادی یک لطف کنید با دلایل و روی منطق با افراد مصاحبه کنید نه از روی غرض بر علیه دیگران شما مشخص است به نفع کسانی که هیچ وجه ای پیش مردم ندارن دارید کار میکنید لطف فرمایید کار مدیریت کلان کار اسانی نیست که دست همه کسی بدهیم نماینده فعلی از تمام کسانی که شما قلم میزنید شایسته تر است

    • خانجان   آبان ۲۴, ۱۳۹۴  

      البته باید چهار سال پیش این حرف را به مردم میزدید تا ایچنین اشخاصی وارد عرصه انتخابات نشوند که روشنفکران مجبور نشوند اینچنین به اب و اتش بزنندتا مردم را از وضعیت ایشان مطلع کنند

  17. حسن   آبان ۲۴, ۱۳۹۴  

    جناب فلاحی و منصور شما که میگین نماینده مسئول حل همه مشکلات نیست پس چرا نماینده توی همه مسایل ورود میکنه و میخاد وضعیت رو به نفع خودش تغییر بده ولی بدونید که دیگه دیر شده و مردم هم به اندازه کافی مطلع شدن که امثال شما نتونید برای بار دوم شهر رو به مصیبت دچار کنید همین الان عملکرد برومند با هر کدام از نمایند های قبل مقایسه کنید می بینید که خیلی ضعیف تر از همه نماینده های قبلی هستن در ضمن سایت پارس دشت مستقل هست و واسه کسی تبلیغ نمیکنه …..متاسفم واسه این طرز تفکر

  18. علی   آبان ۲۵, ۱۳۹۴  

    خوشحالم که بین این همه سایت که جرات بیان مشکلات مردم را ندارند و فقط خبرای بی بو و خاصیت میزارند، یه سایت توی شهرم هست که شهامت داره حرف مردم رو بزنه.
    عملکرد نماینده باید برای مردم شفاف سازی بشه تا اشتباه انتخاب نکنن

    پارس دشت: نظر شما محترم است اما همکاران ما در سایر سایت ها نیز مشغول انجام رسالت خطیر اطلاع رسانی هستند.

  19. منصور   آذر ۲۲, ۱۳۹۴  

    افای بانشی شما یک مسئله سفر خارجی رو دنبال کردید.و بعد حرف دلتون که قبل از اینکه واقعیت باشد بیشتر برای تحریک احساسانت بود را بیان کردید.من از رامجردی هایی که از شما تمجید کردند تعجب کردم.البته مهندس برومندی هم مثل خیلی از انسانها اشکالاتی دارن اما اقای بانشی فردای قیامتی است .سعی کنیم به خاطر دنیای دیگران اخرت خود را نفروشیم.اقایون رامجردی شما که دارید می بینید مگر نه این است که جاده درودزن در اواخر کار نماینده قبلی در حد یه زیر سازی جزء ونصب یک پلاکارد باقی مانده بود اما در دوران مهندس برومندی هر چند با حرکت کند اما تا مجتمع گوشت کار اسفالت تمام شده.ارزوی مردم کامفیروز داشتن گاز بود امروز ایستگاه گاز تا شهر کامفیروز پیش رفته.کار گاز کشی بسیاری از روستاهای رامجرد نظیر زرگران کوشکک و… در مراحل اخر است.اقای بانشی امام علی فرمودند تازمانی که شما سخن نگفته اید صاحب ان هستید وقتی که سخنی گفتید دیگر صاحب ان شما نخواهید بود.

  20. منصور   آذر ۲۳, ۱۳۹۴  

    پارس دشت دیدگاه منونذاشتید تو سایتتون اشکالی نداره حداقل وجدان من دیگه راحته شما چطور؟

  21. آرمان   آذر ۲۳, ۱۳۹۴  

    جناب منصور آقای بانشی به جز واقعیت چیزی نگفتن که شماها اینقدر دلگیر شدین باید این واقعیت رو قبول کنین که دیگه دوره موازی کاری و فریب مردم گذشته و نسل امروزی به دلیل گستردگی ارتباطات بسیار آگاه شده و دیگه نمیشه با چند تا آمار کذب اونا رو فریب داد این دیگه بسیار روشنه که ب هیچ کار بدرد بخوری واسه منطقه رامجرد انجام نداد این گاز کشی هم که شما باهاش مانور میدن تو تمام این روستاها در زمان نمایندگی شبانپور لوله کشی شد و ایستگاه زده شد فقط علمک نداشتن که استفاده کنن پس لطف کنین کار دیگران رو به نام خودتون تموم نکنید جاده سده درودزن هم به عنوان تنها محور مهم شهرستان مرودشت یه طرح ملی هست و کاری به نماینده شما نداره ……….

  22. منصور   آذر ۲۴, ۱۳۹۴  

    جناب ارمان اولا ظاهرا شما بیشتر دلگیر شدیدواین را در الفاظی که به کار بردید میتوان مشاهده کرد.درثانی هنوز خیلی از روستاهای رامجرد کار لوله گذاری انجام نشده چطور در زمان شبانپور تمام روستاها لوله گذاری شدند وایا ۸سال زمان کمی بوددر زمان شبانپور که کار گاز کشی به اتمام نرسید ثالثا اگر اسفالت جاده درودزن ملی بودچرا از بعد از انقلاب این همه سال ملی نشد.دوست عزیز در هیچ جای دنیا بودجه عمرانی را به راحتی در اختیار شهرستان ها قرار نمیدهند بلکه باید با سماجت ان را گرفت کاری که در زمان مرحوم حاج جلیل رشیدی هم شاهد ان بودیم.ارمان جان واقع بین باش.حالا که پس از سالها نماینده ای امده و داره کار میکنه اذهان مردم رو مشوش نکنید.البته من منکر اقدامالت مفید نمایندگان قبلی نمیشم ولی در حال حاضر مهندس برومندی بهترین هستند.اما این نکته مهم هم در اخر میگویم در دولتهای قبلی بوجه عمرانی استان ها به مراتب بهتر بود امااقدامات مهندس برومندی زمانی انجام میشود که دولت فعلی توجه چندانی به بودجه عمرانی ندارد شاید بهدلیل قیمت کم نفت باشد.

  23. ناصر   آذر ۲۵, ۱۳۹۴  

    به به آقا منصور، حالتون خوبه؟ خوشحالم که مطالبتون را واضح بیان نمودید. محض اطلاع:
    انگار فراموش فرموده اید که در همان دوره که بودجه عمرانی دولت بهتر بوده آقای برومندی معاون عمرانی شهرستان بوده و اتفاقا در تبلیغات انتخاباتی مجلس نهم، شما و طرفدارای ایشون تمام کارای عمرانی نماینده سابق را بنام آقای برومند تمام کردید! پس اگر اعتبار زیاد بوده و کاری نشده یا بر عکس، آقای برومندی هم کاملا نقش داشته اند و جایی برای فرار از مسئولیت نیست.
    ضمنا اعتبارات ملی در سرفصل های معمول خودش سالهاست که در روال اجرایی و اداری (موافقت نامه های عمرانی) به تمام شهرستان ها حتی شهرستان هایی که به هر دلیل(فوت، استعفا و…)نماینده نداشته اند، تخصیص یافته است.
    چرا تلاش چشمگیر و یا سماجتی از آقای برومندی در انتصاب مدیران بومی ندیدیم؟ مثلا فرماندار بومی؟ نکنه قضیه ترس از رقیبه؟
    بهترین نماینده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینو شما میگی نه مردم. شبا یه سر به جلسات انتخاباتی بزن تا بفهمی نظر مردم کاملا بر عکس شماست!
    راستی چرا بقیه شهرستان ها(مثلا فسا و جهرم) در همین شرایط سخت اقتصادی عملکرد بهتری داشته اند، جان خودت نگو اونا چند دوره هستند و ما فقط یک دوره که این کلکا دیگه نخ نما شده…

  24. منصور   آذر ۲۵, ۱۳۹۴  

    جناب ناصرخان مچکرم.لطف عالی مستدام.دوست عزیز این رشته سردراز دارد.چه انچه را که بیان فرمودید وچه انچه را که نهان داشتید همه جواب دارند.اما به عرض شهروندان عزیز وروستاییان محترم میرسانم که بنده با استدلال ناقص خود به این نتیجه رسیدم که تاین زمان افرادی که اعلام کاندیداتوری کردند مهندس برومندی گزینه مناسب تری هستند.قطعا هر فردی بایدبدون تعصب وچشم داشت اقتصادی ومقامی و به خاطر رضای خدا وخلق خدا با تحقیق بسیار بهترین گزینه را انتخاب کند.واگر چنین شد هر کار عمرانی که انجام شود توسط نماینده مذکور فرد رای دهنده نیز در ثواب ان سهیم خواهد بود وبر عکس این قضیه هم صادق خواهد بود.اما ناصر خان عزیزدر باب بوجه عمرانی ومعاونت مهندس برومندی فرمودید اتفاقا سکوی پرتاب برومندی از همین معاونت وتخصیص اعتبارات در شهر وبه خصوص روستاها بود که موجب شناخته شدن ایشان در بین دهیاران وغیره شد.در مورد انتخاب مدیران بومی وبه خصوص فرماندار تعجب میکنم انتخاب فرماندار فرا استانی است و نمایندگان نقش چندانی در ان ندارند در همین شیراز دیدید که حتی تجمعات پاسخ نداد و دولت گزینه خود را سر کار اورد چون این موضوع جنبه امنیتی دارد.اما در باب فسا وجهرم برادر عزیز ان زمانی که من و شما انتخابمان بر اساس طایفه گرایی وقبیله ای بود در این دو شهر انتخاب بر اساس اصل شایسته سالاری بود.هر دوی این شهر ها در مراکزتصمیم گیری داری مهره های با نفوذ هستند به یمن انتخاب من وشما مرودشت در نهاد های تصمیم گیری بالا چه کسانی را دارد.در اخر فرمودید سری به جلسات انتخاباتی بزنم لازم نیست فقط کافی است چند ماهی صبر کنید…………… والسلام خداحافظ.

    • انصار   آذر ۲۷, ۱۳۹۴  

      جناب منصور بزرگوار. ممنون از اینکه انقدر شیوا و شفاف، عملکرد نماینده جوان ما را برایمان به تصویر می کشید. ولی ایکاش همه جوانب را در نظر می گرفتید، چرا در زمان معاونت فرمانداری مرودشت مهندس جوان ما که از آن بعنوان دوران طلایی و به قول خودتان “سکوی پرتاب” نام می برید، ایشان در یکی از مهمترین وظایف خود، یعنی نظارت بر پروژه های انبوه سازی کوتاهی کرده و نظارت لازم را بر اجاری مسکن مهر شهرستان ایفا ننمود؟ پس با دو دوتا، چهارتای شما، طبیعی هست که الان من شهروند، وضعیت فاجعه بار مسکن مهرگان را به پای ایشان بگذارم؟ اگر الان ایشان تدخیر در اجرای پروژه جاده درودزن و … را به گردن نمایندگان پیشین خود به دلیل انتخاب پیمانکار نامناسب می اندازند، پس مشکلات مسکن مهر هم به عهده خود ایشان است که حداقل یک اعتراض هم به انتخاب پیمانکار نکردند در زمان معاونتشان… جناب ناصر خان شما نیز خود را ناراحت نکنید. این رویه مهندس جوان ماست….

  25. ناصر   آذر ۲۷, ۱۳۹۴  

    جناب منصور خان، خدا رو شکر که تصدیق فرمودید که ایشون دنبال سکوی پرتاب بوده اند!
    اگر به گفته شما تخصیص اعتبارات شهر و روستا در زمان نماینده قبلی، توسط مهندس برومندی انجام میشده و عملکرد ایشان در معاونت عمرانی بوده است پس چرا الان این مطلب را بنام آقای برومندی می نویسید و اسمی از معاونت های عمرانی نمی برید؟؟؟ یعنی آقای برومند هرجا بره و در هر پستی باشه همه کارها را ایشان انجام داده و بقیه بی کار بوده اند؟ با استفاده از حرف شما باید گفت تمام کارهای انجام شده در ۴ سال گذشته توسط معاونت های عمرانی فرمانداری(سید منصور جعفری و سید مختار امیری) انجام شده نه آقای برومندی! اگر هم قبول ندارید پس دارید سر مردم را شیره می مالید برادر…
    اگر انتخاب فرماندار فرا استانی است پس چرا قول آن را به چند نفر دادید و اصلا چرا در فرآیند انتخاب استاندار که قطعا بیشتر فرا استانی است مشت گره کردید و فریاد زدید؟
    فسا و جهرم هم داستانی است… به شما که می رسد مردم باید نماینده تان را دوباره انتخاب کنند تا شایسته سالاری رعایت شود!!! راستی چرا در این چهار سال شما برای انتصاب جوانان شایسته این شهر تلاشی نکردید و همه را خانه نشین کردید؟ این معنای شایسته سالاری شما بود؟
    دست آخر انگار از نتیجه انتخابات خبر دارید؟ نکند یه وقت خدای نکرده؟

  26. ع شیروانی   آذر ۲۹, ۱۳۹۴  

    منصور کاکا اگه من نماینده شدم تو رو میزارم رییس اداره احساسات.معلومه بچه زرنگی هستی.از مار نمیترسی؟نمیلرزی؟

  27. بهزاد   آذر ۲۹, ۱۳۹۴  

    همه تون سرکارید. نماینده ما فقط جنگیز خان

  28. دیی غلام   دی ۲۵, ۱۳۹۴  

    اقای بانشی راست میگه نماینده محترم به جای سفر به لتونی کاش (مثل نماینده اصفهان که از انتقال اب زاینده رود به یزد جلوگیری کرد )دلسوزانه از انتقال اب سد درودزن به بوشهر وشیراز جلوگیری میکرد تا برای همیشه تمام زیر ساخت های کشاورزی و صنعتی شهرستان خراب نشود .نه اینکه برای توجیه مردم”بگوید اب سد ششپیر (سد نماینده….) را وارد سد درودزن خواهم کرد. راستی نماینده چه جایگاهی نزد دولت ومجلس دارد و چه جایگاهی در استانداری ءاخه مجلس رفتنت سی چنه ؟

  29. دیی غلام   دی ۲۵, ۱۳۹۴  

    در بررسی و رتبه بندی عملکرد نمایندگان مجلس مولفه های متعددی را باید در نظر داشت. مواضع هر نماینده در امور کلان ملی ونوع تعامل با قوای دیگر بخصوص قوه مجریه از مولفه های مهم این ارزیابی است.
    برای ارزیابی عملکرد هر نماینده در حوزه انتخابیه نیز مولفه های مهمی چون میزان موفقیت در خدمت رسانی و نوع تعامل وی با مسئولان شهرستان یا شهرستان های حوزه انتخابیه و نیز نوع تعامل وی با مردم و فعالان اجتماعی حوزه انتخابیه و میزان رضایت عمومی از وی پر اهمیت است.

    ارزیابی آماری اغلب موارد ذکر شده تنها از طریق نظر سنجی صورت می گیرد. در این زمینه پایگاه خبری تحلیلی صحبت پیش از این نظر سنجی هایی به اجرا رسانده و در آینده نیز این امر را پیگیری خواهد کرد. اما یکی از حوزه های قابل بررسی در رتبه بندی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعداد طرح ها و لوایح امضا شده از سوی آنهاست که در سایت مرکز پژوهش های مجلس ثبت می شود. با مراجعه به سایت مرکز پژوهش های مجلس می توان به به آمار فعالیت های هر نماینده در حوزه طرح ها و لوایح پی برد.

    در اینجا آمار عملکرد ۱۸نماینده استان فارس در مجلس نهم – در حوزه لوایح و طرح ها- مندرج در سایت مرکز پژوهش های مجلس ارائه می شود. ترتیب نام نمایندگان بر اساس تعداد طرح ها و لوایحی است که به امضا رسانده اند.

    ۱- جعفر قادری ( شیراز) ۱۱۹ طرح/ لایحه

    ۲- سید احمد رضا دستغیب( شیراز) ۱۰۸ طرح/ لایحه

    ۳- ضرغام صادقی( شیراز)۸۵ طرح/ لایحه

    ۴- رحیم زارع ( بوانات)۷۵ طرح/ لایحه

    ۵- محمد حسن دوگانی( فسا) ۷۰ طرح/ لایحه

    ۶- محمد سقایی( نیزیز، استهبان) ۵۸ طرح/ لایحه

    ۷- سید عنایت الله هاشمی( سپیدان)۵۵ طرح/ لایحه

    ۸- محمد رضا رضایی( جهرم) ۵۴ طرح/ لایحه

    ۹- الیاس طاهری( اقلید) ۴۹ طرح/ لایحه

    ۱۰- نوذر شفیعی(ممسنی)۴۶ طرح/ لایحه

    ۱۱- نبی الله احمدی( داراب زرین دشت) ۴۲ طرح/ لایحه

    ۱۲- محمد مهدی برومندی( ارسنجان، پاسارگاد، مرودشت ) ۴۰ طرح/ لایحه

    ۱۳- شاهین محمد صادقی( کازرون) ۳۹ طرح/ لایحه

    ۱۴- سید موسی موسوی( لامرد و مهر) ۳۸ طرح/ لایحه


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر