۱۶:۱۰:۲۷ - دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴
خدمت‌رسانی به ۱۵۸۱ بیمار تالاسمی در فارس
رئیس اداره بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در سمینار آموزشی مراقبت از بیماران تالاسمی، از خدمت‌رسانی به یک‌هزار و ۵۸۱ فرد مبتلا به این بیماری، در استان فارس خبر داد. خبرگزاری فارس– دکتر داوود حدادی در سمینار آموزشی مراقبت در تالاسمی که باهدف ارتقای دانش پزشکان متخصص اطفال و سرپرستاران بخش‌های تالاسمی با محوریت

13920313000844_PhotoA

رئیس اداره بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در سمینار آموزشی مراقبت از بیماران تالاسمی، از خدمت‌رسانی به یک‌هزار و ۵۸۱ فرد مبتلا به این بیماری، در استان فارس خبر داد.

خبرگزاری فارس دکتر داوود حدادی در سمینار آموزشی مراقبت در تالاسمی که باهدف ارتقای دانش پزشکان متخصص اطفال و سرپرستاران بخش‌های تالاسمی با محوریت مراقبت از مبتلایان به این بیماری، برگزار شد اظهار داشت: متوسط شیوع تالاسمی در ایران، چهار درصد و از متوسط جهانی بیشتر است و نقاط مختلف کشور ما را در برمی‌گیرد.

 

وی افزود: حدود ۲۰ هزار بیمار تالاسمی در کشور شناسایی شده‌اند که از این تعداد، یک‌هزار و ۵۸۱ بیمار در ۲۳ بخش تالاسمی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سراسر استان فارس و مراقبت‌های درمانی قرار دارند و یک‌هزار و ۱۳۶ بیمار، مبتلا به نوع ماژور این بیماری هستند.

 

حدادی ادامه داد: بیشترین آمار مبتلایان به این بیماری در فارس، مربوط به شیراز با ۷۸۳ بیمار است و مراکز داراب، کازرون، ممسنی و مرودشت، هرکدام با بیش از ۹۰ بیمار در رده‌های بعدی هستند و کمترین آمار نیز به مراکز سپیدان، خرم‌بید و آباده، اختصاص می‌یابد.

 

رئیس اداره بیماران خاص این دانشگاه، اضافه کرد: در حال حاضر، دو تا ۳ میلیون بیمار ناقل تالاسمی در کشور وجود دارد که این مسئله، اهمیت کار غربالگری را نشان می‌دهد.

 

وی بالاترین شیوع ناقل تالاسمی در ایران را مربوط به کناره دریای خزر و خلیج‌فارس عنوان کرد و گفت: استان‌های مازندران، خوزستان، هرمزگان، کرمان، فارس و تهران، از استان‌های تالاسمی‌خیز محسوب می‌شوند.

 

رئیس اداره بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این سمینار آموزشی، بر لزوم حضور منظم پزشکان متخصص در بخش‌های تالاسمی و معاینه بیماران و ضرورت تکمیل سامانه بیماران خاص به همت پرستاران این بخش‌ها، تأکید کرد.

 

حدادی، توضیحاتی نیز در مورد تکمیل فرم عوارض دارویی در موارد خاص، ارائه داد.

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر